daanopreis.reismee.nl

Marschrut i water boiler!

Beste lezers,

voor wie eht nog niet weet: hier heerst de bloedhitte. Iedere dag ziet het er naar uit dat het gaat onweren, maar dat doet het uiteindelijk nooit. Gevolg: ik waan me in tropisch Afrika.

Als mens met tropen ervaring weet ik dat er maar twee dingen zijn die helpen: hete thee en ventilatoren. Dit betekende dus een tripje naar de elektronica winkel van de mall. Gelukkig was ik niet de enige met een voorliefde voor thee, een Finse collega snakte ook naar goed kopje thee (niet de bocht die ze hier in de restaurants serveren). Kortom, een alliantie werd gesmeed. Om 4 uur 's middags zaten we als heren aan de thee. Koningin Elizabeth zou trots op ons zijn. En God wat smaakte die thee heerlijk. Het nieuws van ons theeclubje verspreidde zich en momenteel hebben we al 4 leden. Gezamenlijk besloten we een waterkokertje aan te schaffen, zodat we de thee konden zetten.

De aanschaf was een nogal hilarsche aangelegenheid, want de Fin vroeg naar een waterboiler, en we werden prompt gewezen op de gigantische ketels die centrale verwarmingen draaiende houden. Een lachbui kon niet worden onderdrukt. Ook het personeel van de zaak zag er de grap wel van in, en hield vol: ' Kom op, als je van thee houdt, wil je toch zoveel mogelijk?'

Mijn ventilator struikelde niet over de taalbarriere en werd zonder al te veel moeite aangeschaft. Het is me zelfs gelukt om het ding zonder schroevendraaier in elkaar te schroeven (de kamer sleutel bleek uiterst handig). Goed, ik heb dus toch wat technisch inzicht.

Ik maakte al melding van het theeclubje. Het is een algemeen bekend fenomeen dat een grote groep de neiging heeft zich op te splitsen in kleinere groepjes. Mensen verschillen en voelen zich tot verschillende mensen aangetrokken. Gek genoeg bevind ik me in ander groepje dan meestal. Als Hollander voel ik me het meest thuis bij de Duitsers en Amerikanen. Op de een of andere manier heb ik daarmee een culturele'shorthand'. Ook deze vakantie zijn deze traditionele banden sterk aanwezig. Maar ik ben ook geadopteerd door de serieuze helft van de Roemeense delegatie. Verder trek ik veel op met een Fin, die half Russisch is en opvallend veel interesses met mij deelt (zoals thee). We doen ook allemaal mee aan de zanglessen, die opvallen door de hoge kwaliteit van de stemmen die aanwezig zijn. Maakt het allemaal wel leuker.

Goed, ik ga weer verder met mijn leven hier,

zhivot en zdrave!

PS: iedereen bedankt voor de reacties!

Reacties

Reacties

Mam

Leuk dat verhaal over de water boiler!!!!
Geweldig dat je het zo naar je zin hebt en veel leuke mensen ontmoet. Zo te horen zijn er dus ook Roemenen!
Is er dan ook een niet serieuze helft van Roemenen?
Hoe gaat het met je Bulgaarse lessen, kun je je al aardig in redden? Ik zou willen dat we wat van jullie warmte hadden. Hier is het maar een magere 18 tot 20 gr. met regen. Wij hebben de zomer hier al gehad lijkt het wel. Zaterdag gaan wij op pad en hopen in Oost Europa ook de warmte te kunnen meemaken.
Liefs Mam

SvN

Dag Daan,

A true warrior, like tea, shows his strength in hot water!
Succes met alle hitte en wat leuk dat jullie een leuk clubje daar hebben.

Salve,

SvN

Nelly

Hoi Daan,
Ik geniet,en kijk dagelijks uit, naar je prachtige verhalen uit Bulgarije.

Groetjes T Nelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!