daanopreis.reismee.nl

Regenachtige zondag in Ruse

Beste lezers,

Stations in Bulgarije hebben een eigenaardige eigenschap. Zowel de trein- als de busstations zijn op een aangename 2 kilometer afstand verwijderd van het centurm. In de praktijk betekent dat de reiziger eerst een Lange Mars moet maken voordat hij of zij een Grote Sprong Voorwaarts mag maken met het openbaar vervoer. 2 kilometer is best te lopen, maar niet in 30 graden met 60 procent luchtvochtigheid. Gouden tijden dus voor de taxibranche, die ik door de jaren ehen hartgrondig ben gaan haten. Met enkele uitzonderingen worden de taxi's bijna overal ter wereld bevolkt door akelig ruw volk dat genadeloos misbruik maakt van de arme reiziger die nog niet precies weet hoe de hazen lopen in de stad waar ze net zijn aangekomen.

Vandaag moet het taxibedrijf echter een slechte dag hebben gehad. het was nogal koel in de stad en het regende licht. 23 graden in plaats van 32 is wel even lekker kan ik jullie vertellen. En het stond me toe om naar eht station te lopen. Ik heb het in een kleine 20 minuten gedaan. Helaas was het station (als straf lijkt het wel) niet echt genegen me te helpen. De internationale balie was dicht en ik moet morgen terugkomen voor mijn ticket naar Boekarest. Dit was an sich nog niet zo erg, had de dame van de (des)informatie me geen valse hoop gegeven dat de loketten echt over een half uurtje open zouden gaan.

Ach, het was een leuke wandeling in een leuk stadje, maar ik ben blij als ik straks weer thuis in Roemenie ben. Ik heb er nu al zin in om lekker door het Cismigiu park te lopen en een ijskoffie te drinken bij een aanpalend cafeetje.

tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Mam

Hoe steek je nu de Donau over met de trein? Is er een brug/tunnel of moet je eerst met een veerpont naar de overkant om daar de trein te pakken? Als je de familie in Boekarest ziet, doe ze dan allemaal de hartelijke groeten van mij en ja....ik zie Cismigiu Park ook al voor me! Zou er graag zelf ook zijn. Liefs Mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!