daanopreis.reismee.nl

T-8

Beste lezers,

Hierbij mijn Bulgaarse blog. Hierop zal ik van 15 juli tot 23 augustus bijhouden wat me overkomt op mijn reis in het land der Bulgaren.

Even de feiten op een rijte. Mijn reis bestaat uit 2 delen: een vrij deel en een cursus deel. Het vrije deel is echt vakantie en bestrijkt 2 weken. Het schema van mijn reis in deze 2 weken is als volgt:

15-18 juli Sofia

18-21 juli Plovdiv

21-24 juli Burgas

24-25 juli Varna

25-27 juli Ruse

27-30 juli Boekarest (Roemenie)

30 juli: Veliko Tarnovo.

Het tweede gedeelte van mijn reis omvat 3 weken en bestaat uit een cursus Bulgaars aan de Sint Cyrillus en Methodius Universiteit in Veliko Tarnovo.

IK hoop dat jullie allemaal gaan lezen en allemaal gaan reageren!

Reacties

Reacties

Mam

Leuke en interessante intro.Daan Ik ben al bezig me te verdiepen in de geschiedenis van de Rhodopen met het boek "tijden van verandering", een aanrader. Wie weet wippen we op onze vakantie naar Z.O. en Oost Europa ook nog wel even naar Bulgarije! Ik kijk erg uit naar de avonturen en je bevindingen in Veliko Tarnovo en hoop dat je vaak zult schrijven. Liefs van Mam

Joop van Wieringen

Dat ziet er uit als een leuk reisje en je gaat er zelfs ook nog iets nuttigs doen lees ik. Let goed op hoe het daar is voor de wat kwetsbare en bangelijke reiziger, want je weet dat je daar nog een keer naar toe mag als reisbegeleider van Just en mij.

Jan

Als ik jouw verhaal lees, dan brengt dat weer vele herinneringen aan onze rondreis in 2001door Bulgarije.We reisden comfortabel met een bus vanuit Nederland via een paar dagen Boedapest, overnachting in Roemenie en bij Vidin een veerpont over de Donau. Daarna logeerden we in hotel Rodino in Sofia en werd in deze stad de historische plaatsen bekeken. Wij vonden Sofia best een aardige stad. Hierna bezochten Veliko Tarnovo en logeerden in prachtig gelegen het Interhotel. Deze oude hoofdstad van Bulgarije is de moeite waard, vooral de historische citadel en het museumstadje Arbanassi zijn het bezoeken waard.Overigens ontmoeten wij nog regelmatig onze Bulgaarse reisleidster Karin uit deze periode.
Daan ga vooral zo door, wij smullen van je verhalen

Ana

Daan,


Leuk dit zo te lezen. Toch wel het e.e.a. meegemaakt in zo'n kort tijdsbestek. Ik houd je blog in de gaten!
Dikke kus,
Ana

P.S. Wanneer komen de foto's ? :-)

Mam

Leuk dat je het naar je zin hebt in Sofia en dat je er weer anders tegenaan kijkt! Een beetje lekker weer doet ook wonderen natuurlijk. Bedankt voor het telefoonnummer. Ik heb het meteen rond 20.00 uur jouw tijd geprobeerd, maar je nam niet op. Waarschijnlijk had je het te "druk"? Helaas, zal het morgen nog eens proberen. Geniet!
Liefs Mam

Oom Ab

Wij genieten van je reisverhalen . Graag ons verder op de hoogte houden , zo leren we nog eens wat van een land als Bulgarije. Goede reis verder .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!